Lijnrecht.be

"Een vlotte dossieropvolging vergt organisatie"

10 punten die het verschil maken

Lijnrecht is kiezen voor ervaring

Bij Lijnrecht kiest u resoluut voor ervaring. We zijn immers een kantoor dat 50 jaar geleden opgericht werd door Piet Schiepers. Hij startte destijds het kantoor Schiepers als éénmanszaak.

Door de jaren heen werd het kantoor steeds groter en later nam zoon Guy de fakkel over.

In 2008 ontstond Lijnrecht: een groepering van Advocatenkantoren Schiepers & Partners, Berthe Vanormelingen en Griet Mebis. Lijnrecht kan dus rekenen op al meer dan 50 jaar ervaring!

Lijnrecht voor kwaliteit

ISO-certificiëring
Lijnrecht presteert in lijn met wat de klant van ons verlangt. Bij ons kiest u voor kwaliteit! We zijn één van de weinige kantoren in Vlaanderen dat ISO-gecertificeerd is. ISO-9001 is dé wereldwijd erkende kwaliteitsnorm voor managementsystemen en wordt gebruikt om te beoordelen of een organisatie voldoet aan de eisen van de klant. Het doel is de klanttevredenheid te verhogen en de zelf vooropgestelde eisen voor een kwalitatief hoogstaande juridische dienstverlening te realiseren.

KMO-portefeuille
Lijnrecht is ook erkend als juridisch dienstverlener voor de KMO-portefeuille. Dit zorgt ervoor dat KMO's gebruik kunnen maken van gesubsidieerd juridisch advies. Dat wordt onder meer aangeboden in de vorm van een "Global Legal Contract Check"; Lijnrecht beoordeelt alle voorgelegde overeenkomsten op hun juridische correctheid. Ook andere vormen van juridische dienstverlening zijn mogelijk. KMO's krijgen daarbij voor 50% steun van de overheid. Zo kunnen ze per jaar € 2.500,00 besparen op vlak van juridisch advies.

Op 6 oktober 2008 kreeg Lijnrecht het ISO-certificaat voor kwaliteitsmanagement op vlak van:

  • juridische bijstand
  • opleiding en organisatie van seminaries
  • juridisch advies
  • opvolging en begeleiding van juridische procedures
  • in de brede zin van het woord

Lijnrecht is de klant centraal plaatsen

Lijnrecht stelt service aan de klant centraal! En daar staat geen tijd op. We willen zo veel mogelijk voor u beschikbaar zijn. Zo zijn onze kantoren dagelijks 12 uur lang geopend van 7u tot 19u. En ook op zaterdag zijn we beschikbaar van 8u30 tot 16u30. Onze toegewijde dossierbeheerder staat dag en nacht voor u klaar om u te informeren over de status uw dossier. Zowel de procedure als het kostengedeelte kunnen op elk moment met de grootste transparantie opgevolgd worden.

Lijnrecht kan rekenen op de expertise van 25 diverse vennoten, advocaten en juridische medewerkers. Tegelijkertijd zijn we niet te groot, waardoor er steeds een heel flexibele werking mogelijk is. Zo kunnen we steeds de service en kwaliteit bieden die de klant van ons verwacht.

Lijnrecht is prijsbewust kiezen

Lijnrecht stelt de klant dus op prijs. Door onze flexibiliteit en efficiënte werking zijn wij steeds in staat om u te dienen met scherpe tarieven en transparante prijsafspraken. Bij de start van een dossier maken we steeds een vaste richtprijs op voor een standaardprocedure. Daarin wordt duidelijk vermeld welke stappen normaal gezien standaard vereist zijn voor het behandelde dossier en welke prijs daarmee samengaat. In geval van bijkomende stappen geldt er een vooraf afgesproken uurtarief. Zo kan er steeds prijsbewust gekozen worden voor onze service. Het feit dat we een kantoor zijn, laat ons toe met uiterst concurrentiële prijzen te werken.

Lijnrecht voor specialisaties

Elke zaak is anders, elke klant verdient even veel kennis en expertise. Met een kantoor dat is opgedeeld in gespecialiseerde juridische cellen, staat Lijnrecht dus garant voor kwaliteit. Onze advocaten kunnen zich bijten in de specifieke materies waarin ze ervaring en expertise hebben opgebouwd. Elke cel wordt geleid door een of meerdere vennoten:

  • Een cel handels- en vennootschapsrecht
  • Een cel verkeer- en verzekeringsrecht
  • Afhandeling schade
  • Een cel personen- en familierecht
  • Een cel strafrecht

Lijnrecht is teamwork

Lijnrecht is een hecht samenwerkend team. En dat leidt tot topprestaties! Een verzameling van punten vormt één rechte lijn. Een combinatie van meningen, inzichten en prestaties levert het beste resultaat. Maak kennis met ons diverse team van advocaten, juristen en andere medewerkers:
ADVOCATEN-VENNOTEN

  • Mr. Piet SCHIEPERS
  • Mr. Guy SCHIEPERS
  • Mr. Berthe VANORMELINGEN
  • Mr. Griet MEBIS

ADVOCATEN-MEDEWERKERS

  • Mr. Kris TERMONIA
  • Mr. Karen STRAUWEN
  • Mr. Astrid PUTS
  • Mr. Stephanie PEETERS
  • Mr. Merve MALKOC

SECRETARIAAT

  • Patrick MEERS
  • Veva RAYMAEKERS
  • Liesbeth NIES
  • Jessa VANWEERT
  • Leen CASTERMANS
  • Inez HOUBEN
  • Romina VANSTRAELEN

BOEKHOUDING

  • Inez HOUBEN

Maar naast ons hoofdkantoor in Tongeren is ons team ook vertegenwoordigd in Sint-Truiden. Hierdoor zijn wij erg vlot bereikbaar in het gerechtelijk arrondissement Limburg!

Lijn die internationaal rijkt

Bij Lijnrecht staat de klant centraal. En dus kent onze service geen grenzen. De Euroregio speelt immers een bijzonder sterke economische rol in onze streek. Dagelijks neemt de internationale handel tussen diverse firma's toe, dagelijks leggen we nieuwe persoonlijke contacten in het buitenland. Dat leidt uiteraard ook tot een toenemend aantal conflicten en discussies die de Belgische grens overschrijden. Daarom begeleiden wij onze klanten graag naar onze geprefereerde partnerkantoren in Nederland, Duitsland en Frankrijk:

  • Nederland: Samenwerkingsverband met Themis Advocaten
  • Duitsland: Samenwerkingsverband met Rewisto Advocaten
  • Frankrijk: Samenwerkingsverband met Abenjour Advocaten

Een Lijnrechte organisatie

Een vlotte dossieropvolging vergt organisatie. En daar staat Lijnrecht voor garant! Wij zorgen voor een kwalitatieve én overzichtelijke dienstverlening door gebruik te maken van de professionele advocatensoftware Toga Nextgen. Het programma tovert een chaos van aparte punten om in een rechte lijn. Alle informatie per dossier wordt beheerd in één duidelijk programma aan de hand van 8 modules:

DOSSIERBEHEER:
Onze professionele informatica zorgt voor een centraal beheer van elk dossier of contactfiche. Elke klant krijgt een apart contactfiche dat gebruikt wordt in elk van zijn dossiers.

DOCUMENTENBEHEER:
Eender welk bestand kan geïmporteerd worden. Gegevens zoals refertes, adressen, gedetailleerde afrekeningen enz. worden automatisch door ingevuld.

BERICHTENBEHEER:
Dankzij de integratie met Outlook kan het berichtenverkeer, zowel intern als extern, geraadpleegd en bewerkt worden in TOGA.

AGENDABEHEER:
We maken gebruik van zowel een afspraken- als een takenagenda. Beiden kunnen gesynchroniseerd worden met Outlook zodat het overal mee naartoe kan.

KOSTEN- EN PRESTATIEBEHEER:
zowel een manuele als een automatische registratie mogelijk van prestaties en handelingen (dossieraanmaak, briefwisseling, e-mails & afrekeningen). Er is een rechtstreekse link met de boekhouding, op basis waarvan een ereloonlijst gemaakt wordt.

BOEKHOUDING:
vennootschapsboekhouding, opstellen van alle vereiste documenten: dagboek, dossierfiches, saldi derdengelden …

REKENFUNCTIES:
een rekenfunctie voor afrekeningen en index- en interestberekeningen. De saldi van de rekeninguittreksels worden gecontroleerd, zodat er geen bedragen vergeten worden.

INCASSO:
Met één enkel inleesbestand kan een hele reeks dossiers volledig automatisch worden aangemaakt compleet met een cliëntfiche en debiteurenfiche. maar ook een volledige afrekening met factuurbedragen, intrestberekeningen en andere.

Een Lijnrechte expertise

Invorderingen om een puntje aan te zuigen
Door de jaren heen heeft Lijnrecht een uitgebreide expertise opgebouwd inzake invorderingen. En dat zowel voor handelaars als voor particulieren. Een efficiënte behandeling, snelheid en een transparante prijs staan hierbij al decennia lang centraal.

We hebben immers een uniek netwerk van advocatenmedewerkers in 104 kantons in Vlaanderen uitgebouwd. Hierdoor kunnen we invorderingen van facturen niet alleen op heel grote schaal, maar ook tegen uitzonderlijk gunstige tarieven uitvoeren. Door onze unieke werk- en prijsafspraken kan Lijnrecht (vanaf een ruim invorderingspakket) de hoofdsom ten behoeve van de klant garanderen. Uiteraard voor zover de schuldenaar solvabel is.

In rechte lijn voor verzekeringen
We hebben ook een bijzonder lange ervaring in het behandelen van verzekeringsdossiers. Daarom hebben we speciaal voor de klant dé 10 speerpunten voor de behandeling van juridische verzekeringsdossiers in een aparte folder neergezet. Deze kan u op aanvraag bij ons verkrijgen.

Lijnrecht voor openbare besturen
Lijnrecht is een van de weinige Limburgse kantoren steevast meedoet aan aanbestedingen die vooral in Brussel en Antwerpen worden uitgeschreven. Hierdoor hebben wij een serieuze knowhow opgebouwd op vlak van participeren in aanbestedingen, al dan niet in overleg met dienstverleners.

Directe lijn voor jachtrecht
Met passie en kennis vanuit de hobby van Guy en Piet Schiepers, heeft Lijnrecht een ver doorgedreven specialisatie opgebouwd in jachtzaken.

Huisadvocaat van vele ondernemingen
Bij Lijnrecht zijn we ondernemend en weten we ook waar ondernemers nood aan hebben. Een korte communicatielijn, een glasheldere analyse en daadkracht. Lijnrecht is dan ook niet voor niets de huisadvocaat van meer dan 50 bedrijven gaande van KMO's tot familiebedrijven. Steeds met één doel: de belangen van onze klanten optimaal verdedigen.

Lijnrecht is er voor u

Kennismaken? Kom gerust eens langs in onze kantoren in Tongeren of Sint-Truiden. Via een persoonlijk gesprek lichten we graag ons bedrijf, onze werking, prioriteiten en prijszetting toe. Heeft u liever dat we tot bij u komen? Geen probleem. Het is intussen wel duidelijk dat bij Lijnrecht de klant centraal staat. Aarzel niet om contact op te nemen voor een afspraak. We informeren u graag persoonlijk hoe we u optimaal kunnen helpen of adviseren. Elk contact gebeurt in een hoogst vertrouwelijke en discrete situatie.