PROFESSIONEEL EN PERSOONLIJK JURIDISCH ADVIES, BESCHIKBAAR WANNEER HET JOU UITKOMT.


Waarom Lijnrecht voor jou de juiste keuze is?

Een advocaat of een advocatenkantoor kiezen, is geen evidentie. Hoe doe ik dat? Hoe weet ik wie goed werk levert? Kan ik vertrouwen op wat vrienden of kennissen zeggen? Zijn er objectieve gegevens waarop ik mij kan baseren?

Bij Lijnrecht willen we je graag helpen met deze keuze. We halen hierin 10 punten aan op basis waarvan Lijnrecht de juiste keuze is.


  • Lijnrecht heeft sinds 2008 een ISO-kwaliteitslabel, afgeleverd door LRQA, en dit voor drie punten, namelijk: het voeren van procedures, het geven van seminaries, en in het geven van advies. Dit is een uiterst belangrijke, objectieve kwaliteitsgarantie!

  • Bij Lijnrecht draait het niet alleen om professionaliteit, maar ook om klantvriendelijkheid. Dat blijkt duidelijk uit de beoordelingen van onze geadviseerde cliënten en degenen die we in de rechtbank hebben verdedigd. Of je nu kijkt naar de Google-reviews, de klantbeoordelingen of de getuigenissen op Trustlocal, het spreekt allemaal voor zich.

  • Klantvriendelijkheid begint bij toegankelijkheid. Eén van de objectieve waardemeters zijn de ruime openingsuren. Iedere cliënt kan elke werkdag bij Lijnrecht terecht van 7u tot 19u en zaterdagvoormiddag. We zijn permanent bemand met juridisch én met administratief personeel.

  • Elke moeilijke procedure wordt steeds opgevolgd door 2 advocaten. Zo heb je 4 ogen die het probleem bekijken, dubbele ervaring en maximale continuïteit. Het zorgt ervoor dat jouw dossier op elk moment kwalitatief opgevolgd en behandeld wordt.

  • Een procedure voeren kost tijd en kost geld. We doen dit zo pragmatisch en efficiënt mogelijk en beoordelen voortdurend of het rendabel blijft. Als blijkt dat verder onderzoek of een eventuele procedure meer gaat kosten dan de maximaal mogelijke opbrengst, zullen we altijd eerlijk aangeven dat het allicht beter is geen verdere stappen te ondernemen.

  • Lijnrecht werkt al jaren totaal paperless. Elk dossier wordt digitaal aangemaakt en elke medewerker kan van waar hij zich ook bevindt probleemloos inloggen. Dit verlaagt de kosten, verhoogt de snelheid van werken in dossiers en het belangrijkste: dit maximaliseert de slaagkansen in jouw dossier.

  • Als er theoretische of academische beschouwingen nodig zijn, zetten we deze om in begrijpelijke taal en beperken we ze tot de essentie. We bekijken ook hier het probleem door de bril van de klant en komen tot een pragmatisch advies of procedurestuk dat voor iedereen begrijpelijk is.

  • Lijnrecht is lid van AEA. Dit is het grootste internationale advocatennetwerk met 8.000 advocaten in 141 landen. Bij elk internationaal probleem hebben wij onmiddellijk tal van buitenlandse advieslijnen en dus maximale ondersteuning.

  • Een goede analyse van het probleem lost vaak al onderdelen van het probleem op. Lijnrecht zorgt altijd voor een sterke, verregaande analyse en brengt elk geschil zo terug tot de essentie. Daarnaast is er ook een doorgedreven gestructureerde aanpak waarbij elk probleem opgedeeld wordt in de diverse onder-problemen. Zo’n duidelijke structuur schept helderheid voor cliënten, maar ook voor rechters, tegenpartijen en iedereen die met het probleem in aanraking komt.

  • Lijnrecht maakt er bij elk dossier een erezaak van om je van alle zorgen te bevrijden. Elke stap die je in het kader van een procedure moet ondernemen maar zelf niet wil doen, doen wij heel graag in naam van en voor jou. We houden je maximaal van elke stap op de hoogte en leggen je elk procedurestuk voor, vooraleer het bij de rechtbank wordt neergelegd.